Alle må være medlem av idrettslaget for å drive aktivitet. Medlemskap betales kun en gang per år, selv om man er medlem av flere idrettsgrupper.

FotballInnmelding Fotball
HåndballInnmelding Håndball
AllidrettInnmelding Allidrett
FriidrettInnmelding Friidrett
InnebandyInnmelding Innebandy
VolleyballInnmelding Volleyball (høsten 2022 har vi p.t. fulle grupper)
SykkelInnmelding Sykkel
SkiInnmelding Ski
StøttemedlemInnmelding Støttemedlem
Eldregruppen og MandagsklubbenInnmelding Eldregruppen og Mandagsklubben

Hva koster medlemskap?

Årsmedlemskap i klubben koster 300 kr for enkeltmedlem, 600 kr for familie.

I tillegg betales en treningsavgift for den idretten man deltar på. Her finner du priser for 2022.

Hvis økonomi er en utfordring for å delta, ønsker vi å bidra. Send en søknad til OIL Medlemsfond på post@ottestadil.no der du beskriver hva du ønsker støtte til (treningsavgift, utstyr, deltakelse på cup/konkurranse). Behandles konfidensielt.

Forpliktelser

Alle utøvende medlemmer plikter å betale medlemskap og treningsavgift, og i tillegg bidra med inntil 10 timer dugnad for sin idrettsgruppe. For barn under 18 år er det foreldrene som plikter å stille på dugnad.

I tillegg har vi en årlig salgsdugnad som skal gi inntekter til klubben. I 2022 er dette salg av Bambusa-sokker, hvert medlem mottar 1 pose til 1000 kr. Sokkene kan beholdes eller selges videre til venner og kjente (5 pakker i posen).

Idrettslaget er en frivillig organisasjon hvor det aller meste av aktiviteten gjennomføres av frivillige. Treningsavgiftene dekker omtrent 1/3 av kostnadene ved drift av klubb. Øvrige inntekter kommer fra dugnad (kiosk, salg, arrangement), utleie av klubbhus og baner, sponsorer, grasrot-midler (Norsk Tipping), offentlige midler (søknader, driftsstøtte, lokale aktivitetsmidler) og gavemidler (offentlig + stiftelser).

Vi bruker appen Spoortz til administrasjon av lag, medlemmer og betaling. Det forutsettes at medlemmet eller foresatt laster ned appen og følger med på informasjon og fakturaer som sendes ut. Ta kontakt med medlem@ottestadil.no hvis du har problemer med appen eller trenger hjelp.

Medlemsfordeler

Vi har rabattavtaler hos Freske Fraspark, Sport1 Superstore Hamar på Olrud, Monter Hamar og RagnSells. Mer info vil bli lagt ut i Spoortz-appen.